Všeobecné obchodní podmínky
Samoška 24/7
P.V.A. systems s.r.o.
Lipová 285/14, 301 00 Plzeň
IČ: 26384469
DIČ: CZ26384469
Zápis v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, spisová značka C 16964. (dále též „Prodávající“)
Všeobecné obchodní podmínky pro provoz prodejny v bezobslužném režimu
I. Obsah
Všeobecné obchodní podmínky stanoví pravidla vstupu zákazníka (dále jen „Uživatel“) na prodejnu v době bezobslužného režimu prodejny a pravidla a postup pro využití této služby (dále jen „Služba“). Modul Obchod 24/7 umožňuje využití vybraných prodejen v samoobslužném režimu mimo běžnou otevírací dobu pomocí QR kódu vygenerovaného v mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB (dále jen „Aplikace“). Seznam prodejen je přímo dostupný v Aplikaci. Do vybraných prodejen je umožněn vstup pomocí JIS (Jednotný identifikační systém) karty Západočeské univerzity v Plzni (dále jen „JIS karta“).
Poskytovatelem Služby je společnost P.V.A. systems s.r.o., která bezobslužný prodej prostřednictvím QR kódu vygenerovaného v Aplikaci nebo prostřednictvím JIS karty umožňuje.
II. Podmínky využití služby
Uživatel je povinen počínat si při vstupu do prodejny a odchodu z prodejny tak, aby neumožnil vniknutí do prodejny cizí osobě. Pokud Uživatele při vstupu do prodejny s jeho souhlasem doprovází další osoba, odpovídá Uživatel za její chování a případné škody, které taková osoba způsobí Prodávajícímu. Uživatel bere na vědomí, že v bezobslužném režimu prodejny není možné zakoupit zboží vyžadující obsluhu personálem.
III. Podmínky využití služby pomocí Aplikace
Služba je dostupná pouze v době online připojení prodejny. K využití této Služby je oprávněn Uživatel starší 18 let, který má zřízeno ČSOB ID nebo BankID. Podmínkou vstupu do prodejny je stažení mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB. Uživatel, který se rozhodne využít Službu, je povinen mít vlastní Aplikaci. Vstupem do prodejny vyjadřuje Uživatel s podmínkami Prodávajícího svůj souhlas (před vstupem do prodejny by se tak měl s těmito podmínkami seznámit). Za účelem zjištění totožnosti osoby v případě Zneužití služby a uplatnění nároku na její náhradu má Prodávající právo požádat ČSOB o osobní údaje Uživatele potřebné k jeho identifikaci a kontaktování, a to: jméno, příjmení, adresu, datum narození, e-mail a telefon. Tyto osobní údaje mohou být použity pouze k řešení provozních incidentů nebo náhrady škody.
IV. Podmínky využití služby pomocí JIS karty
Služba je dostupná pouze v době online připojení prodejny. K využití této Služby je oprávněn Uživatel starší 18 let, který je držitelem platné JIS karty. JIS karta je vázána na konkrétního Uživatele a je nepřenosná. Za účelem zjištění totožnosti osoby v případě Zneužití služby a uplatnění nároku na její náhradu má Prodávající právo požádat Centrum informatizace a výpočetní techniky (CIV) o osobní údaje Uživatele potřebné k jeho identifikaci a kontaktování, a to: jméno, příjmení, adresu, datum narození, e-mail a telefon. Tyto osobní údaje mohou být použity pouze k řešení provozních incidentů nebo náhrady škody.
V. Ceny a cenové podmínky
Ceny zboží jsou uvedeny na cenovkách, přičemž všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH. Ceny zboží zařazeného do letákových akcí jsou platné ode dne zahájení letákové akce od půlnoci.
VI. Zrušení nákupu
Zrušení nákupu lze provést přes tlačítko editace nákupu na samoobslužné pokladně.
VII. Placení zboží
Platbu kupní ceny lze uskutečnit pouze prostřednictvím platební karty nebo stravenkovou kartou.
VIII. Vratné zálohované obaly
Zálohované obaly nejsou na prodejně prodávány ani vykupovány.
IX. Reklamace
Vady zboží, které se projeví po převzetí zboží, lze uplatnit pouze písemně na adresu provozovatele. Prodávající vyřídí reklamaci Uživatele v souladu s ustanoveními Reklamačního řádu.
X. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Prodávající tímto informuje Uživatele o tom, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem v Praze 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, www.coi.cz. Uživatel má právo na mimosoudní řešení sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Formulář návrhu na zahájení řízení o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu je k dispozici na www.adr.coi.cz
XI. Změny všeobecných obchodních podmínek
Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit Všeobecné obchodní podmínky, budou-li to vyžadovat potřeby Uživatele nebo obchodní strategie Prodávajícího. Prodávající zveřejní Všeobecné obchodní podmínky ve změněné podobě na svých webových stránkách. Vstupem do prodejny přijímá Uživatel Všeobecné obchodní podmínky v jejich aktuální podobě.
XII. Zneužití služby
Zneužití Služby je zakázáno, přičemž za zneužití je považováno zejména získání neoprávněného přístupu do prodejny v době bezobslužného režimu prodejny, narušování možnosti užití Služby jinému Uživateli, odcizení zboží nebo poškození majetku Prodávajícího. V případě zneužití Služby Uživatelem si Prodávající vyhrazuje právo zamezit takovému Uživateli právo dalšího přístupu ke Službě, přičemž Uživatel je v takovém případě povinen uhradit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč za každé zneužití služby. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo Prodávajícího požadovat po Uživateli náhradu vzniklé škody.
XIII. Ochrana osobních údajů a souhlas se zpracováním
Za účelem realizace kupní smlouvy Prodávající zpracovává nezbytné osobní údaje kupujícího dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecného nařízení o ochraně osobních údajů a dle zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Informacích o zpracování osobních údajů , které je neoddělitelnou součástí těchto podmínek a které je dostupné na webových stránkách www.samoska247.cz. Za účelem ochrany majetku správce jako Prodávajícího je Služba monitorována kamerovým systémem Prodávajícího se záznamem.
XIV. Závěrečná ustanovení
Právní vztahy mezi Prodávajícím a zákazníkem (spotřebitelem) týkající se kupní smlouvy se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a dalšími právními předpisy Prodávající je oprávněn provozování prodejny v době bezobslužného režimu kdykoliv ukončit; takovým ukončením nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran z uzavřených kupních smluv. Písemné oznámení o ukončení této služby je Prodávající povinen zveřejnit na svých webových stránkách.
Toto znění všeobecných obchodních podmínek je účinné ode dne 1. 4. 2024.
Samoška 24/7
P.V.A. systems s.r.o.
Lipová 285/14, 301 00 Plzeň
CIN (IČ): 26384469
VAT ID (DIČ): CZ26384469
Enrolment in the Trade Register maintained by the Regional Court in Pilsen, file number C 16964. (hereinafter referred to as "Seller")
General terms and conditions for the operation of the store in unattended mode
I. Contents
The General Terms and Conditions lay down the rules for the entry of the customer (hereinafter referred to as "User") to the store during unattended store hours and the rules and procedure for using this service (hereinafter referred to as "Service"). The Obchod 24/7 module enables the use of selected stores in self-service mode outside ordinary opening hours using a QR code generated in the DoKapsy od ČSOB mobile application (hereinafter referred to as the "Application"). The list of stores is directly available in the Application. Access to selected stores is possible by using the JIS (Unified Identification System) card of the University of West Bohemia in Pilsen (hereinafter referred to as the "JIS card").
The Service Provider is P.V.A. systems s.r.o., which enables unattended sales via a QR code generated in the Application or via a JIS card.
II. Conditions of use of the service
The User is obliged to behave when entering and leaving the store in such a way as not to allow an unauthorised person to enter the store. If the User is accompanied by another person when entering the store with his/her consent, the User is responsible for his/her behaviour and any damage caused by such person to the Seller. The User acknowledges that in the unattended mode of the store it is not possible to purchase goods requiring staff attendance.
III. Terms of use of the service using the Application
The Service is only available when the store is online. A User over 18 years of age who has established a ČSOB ID or BankID is entitled to use the Service. A prerequisite for accessing the store is downloading the "DoKapsy od ČSOB" mobile application. A User who decides to use the Service is obliged to have his/her own Application. By entering the store, the User expresses his/her consent to the terms and conditions of the Seller (thus, the User should familiarize himself/herself with these terms and conditions before entering the store). For the purpose of establishing a person's identity in the event of Abuse of the Service and claiming compensation, the Seller has the right to ask ČSOB for the User's personal data necessary to identify and contact the User, namely: name, surname, address, date of birth, e-mail and telephone. This personal data may only be used to resolve operational incidents or compensation for damages.
IV. Conditions of use of service using the JIS card
The service is available only during the online connection of the store. Users over 18 years of age who hold a valid JIS Card are entitled to use the Service. The JIS Card is linked to a specific User and is non-transferable. In order to establish the identity of a person in the case of Abuse of the Service and to claim compensation, the Seller has the right to ask the Centre for Informatization and Computer Technology (CIV) for the personal data of the User necessary to identify and contact him/her, namely: name, surname, address, date of birth, e-mail and telephone. This personal data may only be used to resolve operational incidents or compensation for damages.
V. Prices and price conditions
The prices of the goods are shown on the price labels and all prices are inclusive of VAT. The prices of the goods included in the leaflet promotions are valid from midnight on the day of the leaflet promotion.
VI. Cancellation of purchase
Cancellation of a purchase can be done via the edit purchase button on the self-service checkout.
VII. Payment of goods
Payment of the purchase price can only be made by payment card or food voucher card.
VIII. Returnable deposit packaging
Deposit packaging is not sold or redeemed at the store.
IX. Complaints
Defects in the goods that become apparent after acceptance of the goods can only be claimed in writing to the address of the store operator. The Seller shall process the User's complaint in accordance with the provisions of the Complaints Procedure.
X. Out-of-court settlement of consumer disputes
The Seller hereby informs the User that the subject of out-of-court resolution of consumer disputes is the Czech Trade Inspection, with its registered office in Prague 2, Štěpánská 567/15, Postal Code 120 00, www.coi.cz. The User has the right to an out-of-court dispute resolution arising from a purchase contract or a contract for the provision of services. The form of a proposal for initiating an out-of-court consumer dispute resolution procedure is available at www.adr.coi.cz.
XI. Changes to the general terms and conditions
The Seller is entitled to change the General Terms and Conditions at any time if required by the needs of the User or the Seller's business strategy. The Seller shall publish the General Terms and Conditions in the amended form on its website. By entering the store, the User accepts the General Terms and Conditions in their current form.
XII. Abuse of the service
Abuse of the Service is prohibited. Abuse is considered to be, in particular, gaining unauthorized access to the store during the unattended store mode, interfering with the possibility of using the Service to another User, theft of goods or damage to the property of the Seller. In the case of abuse of the Service by the User, the Seller reserves the right to deny such User further access to the Service, in which case the User is obliged to pay the Seller a contractual penalty of CZK 2,000 for each abuse of the Service. The agreement on the contractual penalty shall not affect the Seller's right to claim compensation from the User for any damages incurred.
XIII. Data protection and consent to processing
For the purpose of the implementation of the purchase contract, the Seller processes the necessary personal data of the Buyer in accordance with Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council, the General Data Protection Regulation and Act No. 110/2019 Coll., on the processing of personal data, to the extent and in the manner specified in the Information on the processing of personal data, which is an integral part of these conditions and which is available on the website www.samoska247.cz. In order to protect the property of the administrator as the Seller, the Service is monitored by the Seller's camera system with recording.
XIV. Final provisions
The legal relations between the Seller and the Customer (consumer) regarding the Purchase Contract are governed by Act No. 89/2012 Coll., the Civil Code, as amended, and other legal regulations. The Seller is entitled to terminate the operation of the store during the unattended period at any time; such termination shall not affect the rights and obligations of the parties under the concluded purchase contracts. The Seller is obliged to publish written notice of the termination of this service on its website.
This version of the General Terms and Conditions is effective from 1st April 2024.